av vonWrede » sön mar 30, 2014 10:36 am
På forumet Historiskt Svamlarforum är bedragarna välkomna som medlemmar och ges även tillfälle att bortförklara sina försäljningar av förfalskningar. Så här kan det låta när en ökänd skojare som lurat många samlare med forumets goda minne bereds utrymme:
"Det är dock viktigt att kunna se skillnad på misstag gjorda av en hederlig säljare och en kronisk skojare. Jag är inte den enda som blivit uthängd av xxxxx på diverse forum. Säljaren Gröna-Linjen som jag anser vara en mycket reko kille som kanske saftar på lite i beskrivningarna ibland bara.
Med tanke på kvantiteterna av material jag ensam hanterar vid sidan av ett mycket krävande heltidsjobb är det inte alltid superenkelt att kunna skilja ut vad som är dåligt och inte, givetvis ingen ursäkt på något sätt men kanske en form av förklaring. Jag har dock alltid gjort rätt för mig gällande missnöjda kunder och ämnar fortsätta göra det.
Det har också skett en brytning i xxxxxx, vi har varit två individer som varit involverade, i slutändan slutade det med budtrissning och nedstängning av mitt konto. Denna person äger xxxxxxxxxxxxxxx och har varit inblandad i de andra kontona som nämnts mycket riktigt, som "kompensation" fick jag använda privatkontot tyson102 under karantäntiden, detta konto var utan min vetskap inblandat i budtrissning på de ca. 400 frimärksauktioner som låg uppe på kontot xxxxxxxxxxxxxxx som jag inte heller förfogar över, detta resulterade i spärrning av båda kontona. Lika bra om ni frågar mig. Jag kan gott vänta.
xxxxxx kommer att öppnas igen, och då endast med undertecknad som ensam ansvarig för vad som säljs och inte säljs".
Observera att det kallas "misstag" när en "hederlig" säljare lurar köparna till skillnad mot när det rör sig om en "kronisk skojare". Men för den som blivit blåst spelar det ju ingen roll vilken kategori säljaren tillhör.
Skojaren skyller även på stor arbetsbörda men det är ju ingen tröst för den som betalat stora pengar för skräp.
Observera också att skojaren endast "gör rätt för sig" om kunden är missnöjd. Innebärande att de kunder som inte förstår att de blivit lurade aldrig får någon ersättning.
[size=150]På forumet [i]Historiskt Svamlarforum[/i] är bedragarna välkomna som medlemmar och ges även tillfälle att bortförklara sina försäljningar av förfalskningar. Så här kan det låta när en ökänd skojare som lurat många samlare med forumets goda minne bereds utrymme:
"[i]Det är dock viktigt att kunna se skillnad på misstag gjorda av en hederlig säljare och en kronisk skojare. Jag är inte den enda som blivit uthängd av xxxxx på diverse forum. Säljaren Gröna-Linjen som jag anser vara en mycket reko kille som kanske saftar på lite i beskrivningarna ibland bara.
Med tanke på kvantiteterna av material jag ensam hanterar vid sidan av ett mycket krävande heltidsjobb är det inte alltid superenkelt att kunna skilja ut vad som är dåligt och inte, givetvis ingen ursäkt på något sätt men kanske en form av förklaring. Jag har dock alltid gjort rätt för mig gällande missnöjda kunder och ämnar fortsätta göra det.
Det har också skett en brytning i xxxxxx, vi har varit två individer som varit involverade, i slutändan slutade det med budtrissning och nedstängning av mitt konto. Denna person äger xxxxxxxxxxxxxxx och har varit inblandad i de andra kontona som nämnts mycket riktigt, som "kompensation" fick jag använda privatkontot tyson102 under karantäntiden, detta konto var utan min vetskap inblandat i budtrissning på de ca. 400 frimärksauktioner som låg uppe på kontot xxxxxxxxxxxxxxx som jag inte heller förfogar över, detta resulterade i spärrning av båda kontona. Lika bra om ni frågar mig. Jag kan gott vänta.
xxxxxx kommer att öppnas igen, och då endast med undertecknad som ensam ansvarig för vad som säljs och inte säljs[/i]".
Observera att det kallas "misstag" när en "hederlig" säljare lurar köparna till skillnad mot när det rör sig om en "kronisk skojare". Men för den som blivit blåst spelar det ju ingen roll vilken kategori säljaren tillhör.
Skojaren skyller även på stor arbetsbörda men det är ju ingen tröst för den som betalat stora pengar för skräp.
Observera också att skojaren endast "gör rätt för sig" om kunden är missnöjd. Innebärande att de kunder som inte förstår att de blivit lurade aldrig får någon ersättning.[/size]